Sunday, September 21, 2014

Exam dan Kebahagiaan ♥


Haiiiii readers! Alhamdulillah midsem baru2 ni paper rasa mcm senang je semua hoho :) Hmm nampak sangat keyakinan di situ HAHA. but I admit paper Farmaseutik 2 agak mencabar sikit, biasalah 4 credit hours kan. Ish. Tawakal je la hihi. btw, subjek2 yang saya ambil utk sem 1 ni MOSTLY cuma benda asas je. Biology, Chemistry, Add mathe , English,  Anatomy & Fisiology, Farmaseutik 1 dan Farmaseutik 2. Subjek sains tu saya dah ada basic SPM and STPM. so senang je bagi saya, tapi selalu cover dgn orang lain kononnya sy tak pandai. hahahaha stay humble la sangat.
Ni baru midsem , belum final nanti. I've learned my lesson. saya tidak mau study last minute dah okay!

Serious talk! hancur mental dan kalbu bila stresssss study last minit tau. Terpaksa spend lebihhhh masa untuk revise note daripada buat latihan. Terpaksa stay up late utk belajar , tengok2 orang lain sedap je tidur pasal drg dah PREPARED. Tak jeles ke tgk orang lain dah ready semua , awak je baru nak kelam kabut dan terumbang ambing. Ditambah lagi dengan bebanan assignments. Sorry to say kita tak boleh lari assignments okay. Lagi satu halangan ialah godaan dari kawan-kawan. Heloooo, susah sangat ke nak reject permintaan atau any request dari member2? Musim exam ni, drg paham juga tu. drg dah pandai, takyah nak ikut drg sangat. Sila jaga dan urus diri sendiri before nak nak jaga hati orang lain. Hati sendiri tak terjaga angan2 nak jaga hati orang lain? takpe lahh, after exam baru la you all have fun segala. alright? So better be prepared dari awal. Senang urusan hidup dan akhirat. EH :) Nasihat2 ni untuk semuaaaa orang dan diri saya sendiri. Kalau ada yang terasa hati, padan muka. HAHAHA

P/s : Thankyou abg hensem sebab support sy spjang musim exam ni hihi ♥



Abaikan pasal exam :P
Setakat ni saya masih rasa bahagia since 31 Julai 2014 hihi. Tapi semakin bahagia, sy semakin takut. Takut kehilangan semua yg sy ada sekarang. Otak ni asyik tak lari nak fikir pasal benda yang menyakitkan hati ja. But i everytime i'm feeling down, tau je dia nak  comfort hati sy, secara langsung atau tidak langsung, sedar mahupun tidak. Abg tu sangat ambil berat pasal saya. Tau je dia kalau saya rasa down . Bila saya sedar yg actually he's right next to me all the time , segala perasaan gundah gelana hilang *pooof* just like that.  Maybe saya over-worried but I need to trust him. He won't leave me. I need to believe that! Mungkin dengan perasaan yang risau ni buatkan saya sayang setiap saat bersama dengan si dia. EH. *blush*

Sebenarnya, saya ingin simpan satu harapan. Tapi saya risau harapan tu tidak akan menjadi kenyataan. Saya takut kecewa, lagi. But harapan tu yang membuatkan saya lebih semangat, lebih terdorong utk kerja kuat, lebih bahagia. Hihi.  Apakah harapan itu? Biarlah rahsia ♥
What did I wish for?
 Probably something that I can never have. 


♥ Love, Autumn Zira ♥

No comments:

Post a Comment

 
Alright reserved by Azirah Jaini.